גורמים חרדים בבית שמש מודאגים: "מחירי הפיתוח הועלו בניגוד לסיכומים"

    ישראל פריי 1 Comment on גורמים חרדים בבית שמש מודאגים: "מחירי הפיתוח הועלו בניגוד לסיכומים"
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבינוי והשיכון פרסם היום ואתמול מכרזים לבניית 4,268 בבית שמש. הדירות ייבנו בשכונות רמת בית שמש ד' ורמת בית שמש ה' החדשות, ששלבי הפיתוח בהן החל בשנה האחרונה.

    אך בדיקה שערך אתר "קול חי" מגלה, כי בית שמש שנותרה עתודת הקרקע הרלוונטית ביותר לבנייה מרוכזת לציבור החרדי, אינה מאפשרת לזוגות צעירים לרכוש דירות במתחמים החדשים, למרות שהמכרזים החדשים פורסמו בשיטת המחיר למשתכן.

    מעיון בפרטי המכרז עולה, כי מחיר הפיתוח בלבד לדירה ממוצעת בשכונת רמת בית שמש ד, תעמוד על סכום של בין 260,000 ל-300,000 שקל, ואילו מחיר הפיתוח לדירה בשכונה החדשה רמת בית שמש ה', תעמוד על סכום גבוה יותר של עד 350,000 שקל.

    נזכיר, כי רמת בית שמש ג' שהוקמה בשנים האחרונות, הייתה אף היא יקרה במחירי הפיתוח, אולם בשיעור נמוך יותר מהמחירים החדשים.

    "נראה, כי המדינה, ובמיוחד רשות מקרקעי ישראל, יש מי שמנסה להתעשר על גב הציבור, במיוחד הציבור החרדי", אמר גורם נדל"ני בבית שמש. "מחירי פיתוח כאלה מייקרים את מחירי הדירות. להערכתי, דירת 3 חדרים ממוצעת תעלה לא פחות ממיליון שקלים בשכונות החדשות. אז על איזה פתרון דיור לציבור החרדי הם מדברים?".

    גורם אחר מוסיף, כי אין הרבה יתרונות לבנייה החדשה בבית שמש מבחינת מחירי הדירות. "אברכים שרכשו דירות ברמת בית שמש ג', קיבלו את המפתחות 4 עד 6 שנים אחרי פרסום המכרזים וישנם קבלנים שעדיין לא נתנו מפתחות לרוכשים. תוסיפו למחירים היקרים ממילא את מחיר השכירות ל-4 עד 6 שנים, וכבר המחיר קפץ בכמה מאות אלפי שקלים. מי שנכנס לנישה הזו, הם המשקיעים, שיגיעו בהמוניהם. אולי ה'מחיר למשתכן' יפחית את משקלם בקרב הרוכשים, אבל לזוגות הצעירים אין בשורה של ממש במכרזים החדשים", אמר הגורם.

    הממונה על התכנון והבנייה בעירייה, משה מונטג, אמר ל"קול חי" כי הוא מתכוון להילחם כדי להוזיל את עלויות הפיתוח. "היו לי סיכומים עם משרד השיכון שמחירי הפיתוח יהיו זולים יותר, דבר שלא נעשה", אמר מונטג.

    לדבריו, יש לבדוק לעומק כל מתחם ומתחם ביחס לזכויות הבנייה. בנוסף, ישנם מגרשים שיש בהם מסחר, ויש גם תוספת דירות לפי סעיף 'שבס', שמשנה אף הוא את המחיר. כלומר, המחיר הוא לא קבוע בכל המתחמים. "מאחר ומדובר במחיר למשתכן, צריך להיאבק שמחירי הפיתוח ירדו. אם היה כאן שוק חופשי, המכרז היה על מחיר קרקע, והקרקע בבית שמש יקרה, ואז המחירים היו גבוהים יותר", הוסיף מונטג.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תכלס המחיר למשתכן לא מוזיל את המחיר רציני ואולי אפילו בכלל לא. ……בדוק!!!!!